Думите ни съпътстват всеки ден, във всяка ситуация, пред която сме изправени.
Твърде често изпадаме в положение, в което говорим, без да мислим. Случва се и да изречем нещо, което не мислим, или да изпаднем в прекалено много подробности. Какво остава обаче за онези думи, които не биха могли да бъдат заменени с други и които, незнайно защо, твърде често пропускаме да включим в ежедневния си речник?
В свят, в който откритостта и честността стават все по-търсени и все по-трудно намирани качества, защо пропускаме да кажем най-важното на онези, които значат най-много?
Вижте кои са онези думи, които отварят и вашето сърце, и това на събеседника ви, и се постарайте да ги използвате все по-често в ежедневната си комуникация.
Извинявай
За мнозина е трудно да признаят, когато са сгрешили или са постъпи лошо към някого незаслужил. Всъщност, никой не е застрахован от грешки – в комуникацията си с хора е твърде вероятно понякога да не се изразим правилно или да постъпим не така, както бихме искали. Тогава най-доброто, което можем да направим, е да се извиним. И не би трябвало това да е трудно, ако идва от сърце. Знаем, че е човешко да се греши, но още по-човешко е всеки да осъзнава грешките си и да поиска извинение за тях. Не оставяйте на времето да поправя вашите пропуски. Кажете „Извинявай, когато сте сгрешили към някого. Това е същински признак на осъзнатост и личностно израстване.
Благодаря
Да благодариш на някого не означава само израз на твоята радост към конкретния човек. Най-вече това говори за осъзнатост и оценяване на това, което са направили за теб. Когато някой прави добър жест към вас и няма никакви користни цели, простичкото оценяване на този факт от ваша страна е истинската му награда. Ако нещо ви е зарадвало, независимо дали е блага дума, комплимент, помощ в извънредна ситуация – благодарете. Покажете на отсрещния, че в никакъв случай не приемате доброто му отношение към вас за даденост. Така истински ще окрилите и човека, към който сте задължен, но и самите себе си.
Ти беше прав
Да признаеш, че отсрещният човек е бил прав в дадена ситуация, за която сте водили спор, също е признак за това, че дълбоко оценяте комуникацията си с него. Отново не бива да е проблем за вас да признаете грешката си. Всеки се учи от тях. Покажете на човека отсреща, че мнението му е важно за вас и му се отплатете с признание за правилно направените изводи.