Как COVID-19 промени потребителските навици

Интересно

Какво ще се случи след карантината и кризата?

• Прогнозите на социолозите за рязко увеличение на броя на разводите частично ще се сбъднат. Това ще доведе до търсене на правни услуги, риелторски услуги при разделянето на имуществото и поява на пазара на потребителите с „единични“ модели на потребление. В същото време родителите, които се развеждат, ще започнат активно да „инвестират“ в любовта и поддържането на спокойствие на децата си по време на развода.

• Хората ще започнат да се срещат по-често офлайн. Семейства ще излизат заедно, приятелски събирания, срещи на бизнес общности и групи по интереси. По време на карантината хората ще разберат, че никоя социална мрежа не може да замени комуникацията на живо, така че броят на виртуализациите също ще се увеличи.

• Семействата, преживели удара на самоизолацията, ще станат още по-приятелски настроени и може би раждаемостта ще се увеличи. Ще се увеличи търсенето на дейности, в които родителите и техните деца могат да участват. Например, има предположение, че ще започне нов кръг на развитие на занаятчийския сектор, особено в крайградския формат, когато можете да напуснете цялото семейство извън града и да опитате различни варианти за занаяти.

• Ще има много проекти за партньорство и сътрудничество на компании и марки от различни области, които също съчетават усилията им за оцеляване.

• Връзките между партньори, доставчици и клиенти ще бъдат тествани за здравина. Бъдещето на много отрасли зависи от това дали участниците в цялата верига на стойност могат да се споразумеят.

 Отдалечената работа като нова реалност

Отдалечената работа е най-често срещаната дума, когато става дума за работни процеси в настоящата ситуация. За работодателите това е сериозно главоболие. Необходимо е да се организира ефективната работа на персонала, да се сведе до минимум изтичането на информация и да се спазват всички законови изисквания. В онези компании, чиито бизнес процеси се извършват на колене, преходът към отдалечените места излага бизнеса на риск. Ако процесите са поне минимално регулирани, отделите работят безпроблемно и комуникацията се установява между тях, фирмите търпят значително по-малко загуби във всеки смисъл. Предполага се, че след труден период някои фирми ще напуснат бек офиса, а част от клиентския персонал, чието присъствие не се изисква в офиса непрекъснато, ще бъде прехвърлена в отдалечен режим на работа.

Как отдалечената работа ще се отрази на потребителските пазари:

• бизнес стилът ще стане по-небрежен, тъй като цялото интернет пространство е по-свободно и не толкова официално;

• частична промяна в търсенето на бизнес дрехи.

• нарастващо търсене на висококачествено компютърно оборудване с висока производителност, ако работодателят не осигури служители с него;

• увеличение на поръчките за домашна храна не само вечер, но и сутрин и на обяд, доказва го доставка на хранителни стоки от Фантастико;

• увеличаване на домашната консумация на закуски (по-голяма опаковка, отколкото за консумация в офис или в движение);

• увеличение на броя на хората, които редовно работят в кафенета и ресторанти.

Когато свикнете с доброто, нарушаването на този навик за 21 дни, както се казва в книги за саморазвитие, няма да се провали. Следователно можем да очакваме, че веднага след приключването на карантината ще има спазматично увеличение на търсенето на нещо, което трябваше да бъде изоставено. И колкото по-дълго трае карантината, толкова повече търсене ще дойде по-късно. Предполага се, че в рамките на 3-4 месеца след самоизолация хората ще се стремят да си възвърнат всичко, което е загубено по време на престоя си у дома. Нещо повече, не става въпрос преди всичко за материалната сфера, а за получаването на впечатления. Да готвите макаронени изделия у дома и да поръчате паста в ресторант е не само различни ястия, но и различни емоции и начин на живот.

Ресторанти, салони за красота, кина, публични събития, магазини – всички те ще бъдат изправени пред наплив от посетители. Тяхната съдба ще зависи от начина, по който те работят в най-пиковото търсене след кризата. Защото вълната на вълнение ще отмине и пазарите ще се върнат на ниво преди кризата и отново ще трябва да инвестирате време, усилия и пари за привличане и задържане на потребителите.