В днешно време хората ставаме все по-заети и това не се дължи само на динамичния работен ден – колкото повече възможности имаме за впускане в различни занимания, толкова повече възможности се отварят пред нас за добавяне на още хобита и професионални задачи.
Често пъти обаче голямото количество задачи и прииждащата умора ни поставя в ситуации, в които често пропускаме важни моменти от нещата, които следва да се свършат. Ето защо специалистите съветват да си водите графици или напомнящи списъци – изненадващо е, че тази практика притежава изключително много плюсове. Ето и по-важните от тях.
Списъците и дневниците ви помагат да сте по-организирани
Доказано е, че подреждането на предстоящите задачи под формата на списък и разпределянето им по дни помага при организацията и нагласата на съзнанието относно онова, което предстои да се свърши.
Факт е, че хаотичното прескачане от задача на задача е способно не само да доведе до важни и съществени пропуски, но и да влоши драстично качеството на изпълнената задача. За да се минимизира рискът от подобни ситуации, е повече от добра идея да си водим работен дневник, в който детайлно и по дни да описваме предстоящите си ангажименти. Така няма да пропуснем да забравим нещо, а и ще настроим мозъка си в готовност да извърши определените задачи. Важна е правилната работна настройка – знаейки какво следва да се изработи днес или който и да е друг ден, всеки от нас още от сутринта ще съумее да се подготви както физически, така и психически.
При възможност сортирайте задачите си по следния механизъм
Ако в работно отношение имате свободата да разпределяте задачите си по най-удобния за вас начин, то ви препоръчваме да използвате следната схема.
За началото и края на работната седмица оставете по-леките задачи. Смисълът зад това разпределение се състои в това, че в началото на седмицата съзнанието все още се настройва на работен режим – ето защо е изключително удачно да му осигурим плавно впускане в изпълнението на задачите. Краят на седмицата пък бележи и умствената и физическата умора – ето защо тогава е също удачно да се заемате с по-леки и неангажиращи задачи.
Най-трудоемките, съществени и сложни задачи и казуси оставете за средата на седмицата – тогава ще сте влезли достатъчно в ритъм, без да усещате вече настъпващата умора. Този модел на разпределение на работата красноречиво е доказал, че се очакват действително положителни резултати. Комбинирайки го със съставянето на списъци, то не след дълго ще забележите ползотворната промяна в работните ви навици и занимания.